OPDAG, DRØM, SKAB og DEL!

I samarbejde med Glad Teater skal eleverne arbejde med heltegerninger og finde ud af, hvordan se selv kan bidrage til at gøre verden til et bedre sted. De skal se den interaktive forestilling HELTE, som bliver spillet af Glad Teaters uddannede og funktionsnedsatte skuespillere. Efter forestillingen skal de finde deres egne værdier og udføre deres egen heltemission, som gør en forskel for nogen i nærmiljøet omkring dem.
Gennem metoden Design For Change arbejder eleverne med de fire trin: Opdag, drøm, skab og del. De opdager et problem, som de vil gøre noget ved. Drømmer om en løsning, skaber et løsningsforslag i form af et produkt og deler til slut produktet og budskabet med andre. Produktet kan være alt fra happenings til flyers, sociale ændringer eller nudging i nærmiljøet. Hele processen dokumenteres med en video på ca. 2 minutter, som evt. kan deles på skolens intra eller i klassens lukkede fora. Forløbet styres af læreren, men undervisningsmaterialet og DFC-metoden har fokus på, at eleverne arbejder selvstændigt i grupper, hvor der skal samarbejdes om og handles for at skabe et produkt og dele et budskab.
Innovationsdelen af forløbet kan med lethed kombineres med flere lærings-, færdigheds- og vidensmål fra andre fag.
 
God arbejdslyst! 

lærervejledningLÆRERVEJLEDNING: KLIK PÅ BILLEDET FOR AT ÅBNE

 

LÆSE MERE OM HVORDAN DU ARBEJDER MED DESIGN FOR CHANGE METODEN EFTER I HAR SET FORESTILLINGEN.

 

 

Opgavebank

Opgavebank

 
 

Kære elever: Herunder er en liste over de 14 opgaveark, som I skal arbejde med i undervisningsforløbet. Klik på billedet for at åbne opgaven eller print samlet HER. Missionskortet finder I nederst.

 

opg-1opg-2opg-3opg-4opg-5opg-6opg-7opg-8opg-9opg-10opg-11opg-12opg-13opg-14

 Missionskort